پایان نامه بررسی ابعاد پردازش شناختی در دانش آموزان با اختلال های یادگیری
پایان نامه رشته روانشناسی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسیپایان نامهی کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی و آموزش کودکان استثناییبررسی ابعاد پردازش شناختی دردانش آموزان با اختلالهای یادگیریشهریور ۱۳۹۳ (در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است) چکیدههدف از پژوهش حاضر، بررسی ابعاد پردازش شناختی در دانش آموزان با اختلالهای یادگیری بود. بدین منظور […]
پایان نامه مقایسه پیامدهای درمانگری پردازش شناختی و طرحواره درمانی بر متغیرهای زیست شناختی
پایان نامه مقایسه ی اضطراب سلامت، حساسیت پردازش حسی، راهبردهای تنظیم شناختی هیجان
پایان نامه رشته روانشناسی دانشگاه ارومیهدانشکده ادبیات و علوم انسانیگروه علوم تربیتیپایان نامهجهت دریافت درجه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومیعنوان :مقایسه ی اضطراب سلامت، حساسیت پردازش حسی، راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و آسیب پرهیزی بین پرستاران بخش های ویژه و عمومی بیمارستان های شهر ایلام۱۳۹۴ (در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است) چکیدهپژوهش […]
دانلود مقاله و پایان نامه روانشناسی : افسردگی – رویکرد پردازش اطلاعات[۱]
افسردگی – رویکرد پردازش اطلاعات طی دهه ۱۹۷۰-۱۹۸۰ پژوهشگران از رفتارگرایی در درمان بیماریها سرخورده شدند و از تلاشهایشان در تایید کامل دیدگاه های پیاژه مایوس شدند. آنها به رویکرد جدید در حوزه روانشناختی رویکرد پردازش اطلاعات روی آوردند که بر روی شکلگیری و رشد تفکر متمرکز شد. امروزه رویکرد پردازش اطلاعات، رویکردی است که […]
پایان نامه روانشناسی در مورد سبکهای یادگیری -سبکهای محیطی، هیجانی، جامعهشناختی، فیزیولوژیکی و روانشناختی
سبکهای یادگیری –سبکهای محیطی، هیجانی، جامعهشناختی، فیزیولوژیکی و روانشناختی دستهبندی معروف دیگری از سبکهای یادگیری به وسیلهی دان،[۱] دان و پرایس[۲] (۱۹۹۷) انجام گرفته است. در این الگو، سبکهای یادگیری به عنوان راهی که در آن شخص موضوعهای تازه و دشوار تحصیلی را مورد توجه قرار میدهد و آنها را پردازش می کند، درونی […]
درمان فردی شناختی (ICT)
درمان فردی شناختی (ICT) آخرین پیشرفت، برنامه درمانی فردی شناختی است که به وسیله کلارک و همکاران توسعه یافت. این برنامه بر اساس مدل شناختی کلارک و ولز (۱۹۹۵) (صفحه ۱۸) درمورد هراس اجتماعی است (کلارک و ولز، ۱۹۹۵) که عمدتا بر حفظ کننده های هراس اجتماعی متمرکز است و تلاش می کند تا شرح […]
مقاله روانشناسی : ویژگیهای کلی درمان شناختی رفتاری
ویژگیهای کلی درمان شناختی رفتاری این روش مداخله، مبتنی بر همکاری مشترک درمانگر و مراجع است و مراجع، به عنوان یک فرد در این تیم نقش برابری با درمانگر دارد (آیرز، و همکاران، ۲۰۰۷) آشنا کردن مراجع با روش درمانگری، تدوین برنامههای رفتاری، تبیین افکار خودکار و چگونگی مواجهه با آنها، شناسایی و تغییر فرضهای […]
مقاله روانشناسی : مبانی روانشناختی [۱] – یادگیری – تربیت بدنی
جوادی پور(۱۳۸۵) معتقد است یکی از منابع اصلی تدوین برنامه درسی در آموزش و پرورش یادگیرنده است. برنامه درسی با هدف ایجاد بستری مناسب برای تغییر در فراگیران تدوین میگردد، لذا داشتن اطلاعات لازم، درباره ویژگی های رشد جسمانی، ذهنی، عاطفی ،اجتماعی، علایق و نیازهای فراگیران ضرورت دارد. هچنین اطلاعات لازم در زمینه ماهیت […]
نظریه های شناختی GAD
از آنجا که مدل شناختی ، چهار چوب نظری این پژوهش است ، بنابرین در این قسمت به ذکر نظریه های شناختی درباره مفهوم سازی GAD می پردازیم. نظریه بک بک از اواخر دهه ۷۰ میلادی به جنبه های شناختی اختلالات توجه کرد و تمام هم و غم خود را صرف مدل سازی شناختی […]
نظریه های افسردگی – مدل زیر سیستمهای شناختی متعامل
نظریه های افسردگی – مدل زیر سیستمهای شناختی متعامل تیزدل (۱۹۹۳؛ به نقل از قاسمزاده، ۱۳۷۹) درباره رابطه بین هیجان و شناخت در اختلالات خلقی (افسردگی) نظریهای را مطرح کرده است که به نام نظریه «زیرسیستمهای شناختی متعامل» معروف است. در این چارچوب برای هر نوع اطلاعات، ذخیرههای حافظهای جداگانه وجود دارد و جمعاً نه […]