پایان نامه بررسی ابعاد پردازش شناختی در دانش آموزان با اختلال های یادگیری
پایان نامه رشته روانشناسی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسیپایان نامهی کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی و آموزش کودکان استثناییبررسی ابعاد پردازش شناختی دردانش آموزان با اختلالهای یادگیریشهریور ۱۳۹۳ (در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است) چکیدههدف از پژوهش حاضر، بررسی ابعاد پردازش شناختی در دانش آموزان با اختلالهای یادگیری بود. بدین منظور […]
پایان نامه اثر بخشی تحریک الکتریکی مغز از روی جمجمه بصورت کانونی(HD-tDCS)
پایان نامه رشته روانشناسی پایاننامه جهت دریافت مدرک کارشناسی ارشد رشته علوم شناختیاثر بخشی تحریک الکتریکی مغز از روی جمجمه بصورت کانونی(HD-tDCS) بر اسپایک ها، تعداد تشنجهای صرعی و کنش های عصب روانشناختی بیماران مبتلا به صرع استادان مشاوردکتر علی مشهدیدکتر محمود معتمدیشهریور ۹۴ (در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است) فهرست مطالب چکیده […]
پایان نامه:رابطه بین باورهای فراشناختی با میزان سازگاری فردی – اجتماعی وشادکامی نوجوانان
شواهد تحقیقی نشان می دهد که باورهای فراشناخت در تمام جنبه های روان شناختی زندگی بشر تأثیرات بسزایی دارد . سازگاری فردی-اجتماعی و شادکامی دو تا از جنبه های مهم زندگی نوجوانان است که می تواند تاثیر مستقیم از باورهای فراشناختی آنان داشته باشد . بدین منظور پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه باورهای فراشناختی با سازگاری فردی-اجتماعی و شادکامی نوجوانانی که در دبیرستان های ناحیه ۲ شهرستان رشت مشغول تحصیل هستند ، صورت گرفته است . نمونه این پژوهش به تعداد ۳۳۸ نفر ( ۱۶۹ نفر پسر و ۱۶۹ نفر دختر ) به صورت خوشه ای از بین این مدارس انتخاب شده اند . ابزار این پژوهش ، پرسشنامه فراشناخت ( MCQ-30 ) 30 گزینه ای ، پرسشنامه روانی کالیفرنیا ( CPI ) 180 سوالی و پرسشنامه شادکامی آکسفورد ۲۹ ماده ای است . طرح پژوهش از نوع توصیفی همبستگی است . برای تجزیه و تحلیل داده ها ، علاوه بر روش های آمار توصیفی نظیر میانگین و انحراف معیار از تحلیل روابط همبستگی ساده و تحلیل پیشرفته آماری همبستگی کانونی استفاده شده است . نتایج تحلیل همبستگی کانونی نشان می دهد که مقدار همبستگی کانونی باورهای فراشناختی و سازگاری فردی- اجتماعی و شادکامی نوجوانان از نظر آماری