تئوری های زیر بنایی درمان های جلوگیری از عود مصرف مواد
تئوری های زیر بنایی درمان های جلوگیری از عود مصرف مواد پایه های نظری برای درمان های جلوگیری از عود مصرف مواد کنونی منجمله مدل درمانی ماتریکس به تئوریسین های رفتار گرا و شناخت گرا که در واقع نوعی جدایی از دیدگاه روان کاوی محض بوده است، برمی گردد. تاد و بوهارت[۱] (۱۹۹۹، ترجمه فیروز […]
پایان نامه رشته روانشناسی در مورد : نقش کاربردی تعهد زناشویی
تعهد زناشویی نه فقط به عنوان وضعیتی ارزشمند بلکه به عنوان وضعیتی در نظر گرفته میشود که باید عملی شود اگرچه به ندرت به عنوان عملی ساده در نظر گرفته میشود. انجامپذیری به میزان قابلیت دستیابی به تعهد زناشویی اشاره دارد. تعهد حاصل دو فرایند ذهنی اساسی است: موانع دستیابی به تعهد زناشویی و […]
پایان نامه نقش واسطه ای تاب آوری در رابطه راهبردهای تنظیم هیجان
دانلود پایان نامه رشته روانشناسی دانشگاه خوارزمی(پردیس بین الملل کرج)دانشکده روانشناسی و علوم تربیتیگروه روانشناسی بالینی پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی بالینی نقش واسطه ای تاب آوری در رابطه راهبردهای تنظیم هیجان و نشانگان افسرده وار زنان مبتلا به سرطان سینه ۱۳۹۳ فهرست مطالبعنوان صفحهالفصفحه بسم الله بتقدیم. .ثتقدیر و تشکر. […]
پایان نامه تاثیرهشت هفته تمرینات یوگا بر تابآوری و امید به زندگی بیماران زن سرطانی بهبود یافته
پایان نامه رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد MA گرایش روانشناسی ورزشی عنوان تاثیرهشت هفته تمرینات یوگا بر تابآوری و امید به زندگی بیماران زن سرطانی بهبود یافته تابستان ۹۳ (در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما […]
پایان نامه بررسی اثربخشی درمان گروهی مبتنی بر تنظیم هیجان بر ناگویی خلقی و اجتناب تجربی
پایان نامه رشته روانشناسی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسیپایاننامهی کارشناسی ارشد در رشتهروانشناسی بالینیبررسی اثربخشی درمان گروهی مبتنی بر تنظیم هیجان بر ناگویی خلقی و اجتناب تجربی در افراد مبتلا به سوء مصرف مواد با همبودی اختلال شخصیت مرزیاستاد مشاوردکتر حبیب هادیان فردمهرماه ۱۳۹۴ (در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)چکیده هدف: […]
پایان نامه:بررسی مقایسه ای سبک های یادگیری،تاب آوری و مهارت های حل مسئله در شطرنجبازان حرفه ای و غیر حرفه ای
هدف کلی پژوهش حاضر بررسی مقایسه ای سبک های یادگیری،تاب آوری و مهارت های حل مسئله در شطرنجبازان حرفه ای و غیر حرفه ایمی باشد.روش این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه شطرنجبازان تحت نظارت فدراسیون شطرنججمهوری اسلامی ایران می باشد. نمونه پژوهش متشکل از ۲۰۰ نفر شطرنجباز (۱۰۰نفر شطرنجباز حرفه ای و ۱۰۰نفر شطرنجباز غیر حرفه ای)استان های تهران و گیلان و مازندران است. ملاک تشخیصی برای شطرنجبازان حرفه ای از غیر حرفه ای داشتن درجه بین المللی بیشتر از ۱۸۰۰است. لازم به ذکر است که حجم نمونه بر اساس نمونه گیری به روش تصادفی ساده به تعداد ۳۰۶ نفر انتخاب شدند و افراد به پرسشنامه سبک های یادگیری کلب (۲۰۰۵)، تابآوری کانر و دیویدسون (۲۰۰۳)، راهبردهایحلمسئله کسیدی و لانگ (۱۹۹۶) پاسخ دادند.داده های حاصل با آزمون t گروه های مستقل، آزمون V کریمر، تحلیل رگرسیون چند متغیره با نرم افزار ۲۱spss تجزیه و تحلیل شد.یافته ها نشان داد بین سبک های یادگیری شطرنج بازان حرفه ای و غیر حرفه ای با توجه به جنسیت، گروههای سنی، سابقه و تحصیلات تفاوت وجود دارد.بین تاب آوری شطرنج بازان حرفه ای و غیر حرفه ای با توجه به جنسیت ،گروه های سنی، سابقه و تحصیلات آنان تفاوت وجود ندارد. بین مهارت های حل مسئله شطرنج بازان حرفه ای و غیر حرفه ای با توجه به جنسیت، گروههای سنی، سابقه و تحصیلات آنان تفاوت وجود دارد. همچنین بین سبک های یادگیری با تاب آوری و مهارت های حل مسئله رابطه وجود دارد. بین سبک های یادگیری و مهارت های حل مسئله رابطه وجود ندارد. در یک نتیجه گیری کلی باید گفت که سبک های یادگیری و داشتن مهارت ها در حل مسئله به وسیله بسیاری از صاحبنظران به عنوان یکی از عوامل موفقیت در تحصیلات عالی معرفی شده اند. اگرچه عموماً چنان تلقی می شود که افراد می توانند با آگاهی از سبک های یادگیری و افزایش تاب آوری خود موفقیت بیشتری در زندگی کاری بدست آورند.
واژگان کلیدی:سبک های یادگیری،تاب آوری، مهارت های حل مسئله ، شطرنجبازان.